Eerst makkelijker gezegd dan gedaan. Veel mensen lopen erg gespannen in hun schouders en bovenrug. Dit sluit allemaal aan bij het bovenstaande punt over het gebruik van de armen. Ik vind dat degenen die het meest gespannen zijn, ook degenen zijn die hun armen geklemd houden aan hun zijkanten, ze niet gebruiken.
Probeer een ontspannen armzwaai te voelen, met je schouders op en neer - in plaats van bij je oren!
Na veel hardlopers te hebben gesproken, lijkt het grootste deel van het probleem met ontspannen blijven het feit dat ze geen comfortabel ademhalingspatroon hebben ontwikkeld voor het tempo waarin ze proberen Nike Air Zoom Pegasus 33 Dames te rennen.
Er is tegenstrijdig advies beschikbaar van verschillende coaches. Ik adviseer meestal om samen door neus en mond te ademen om de luchtstroom te maximaliseren. Ik gebruik het ritme van mijn voetstappen en pas mijn ademhaling aan met dit ritme.
Voor een gelijkmatig hardlooptempo, tot interval tempo, adviseer ik een 2 in: 2 uit adempatroon. Wanneer ik probeer het tempo terug te houden en gemakkelijk te rennen (herstelrun), vind ik dat een 3: 2 of 3: 3 goed werkt - het maakt je langzamer!
Waarschijnlijk zag ik mezelf de eerste twee jaar dat ik iemand was die op de een of andere manier het systeem had verslagen, erin sloop en zich voordeed als hardloper.
Toen begon ik te trainen voor de NYC Half, met als doel sub-2 te gaan, en begon ik in mezelf te geloven. Ik deed het niet bij de eerste poging (of de tweede, of de derde, maar dat is hier noch daar), maar ik begon mezelf Nike Air Max Zero Donna te zien als iemand die kon rennen voor uitvoering, niet alleen om te eindigen. Ik concurreerde alleen met mezelf, maar dat vuur in mijn buik was ontstoken.
Gisteravond heb ik een van de Al Goldstein Summer Speed ??Series-races gelopen. Als je ze niet kent, zijn ze geweldig. $ 5 5K? Eh, ja. Ze gebeuren om de week in de zomer en vorig jaar gingen al mijn vrienden van internet plezier maken, en ik heb er nooit een kunnen maken. Dit jaar probeer ik er zoveel mogelijk te halen.
Ik stapte uit de metro en raakte volledig verdwaald toen ik de start van deze kleine race probeerde te vinden. Mijn directionele vaardigheden zijn verschrikkelijk; Ik had Google Maps nodig om me uit een papieren zak te halen als ik daar verloren was. Ik begon de lus te rennen, in de hoop dat ik iemand tegenkwam die ik ken, en uiteindelijk zag ik een eenhoorn Meggie, die me naar de start en onze vrienden Adidas Zx 700 Uomo leidde. Ik zou 3 mijl lopen als een warming-up (moest alleen 2 lopen, dus Jess, ik zou graag ergens anders een aftrek in kilometers willen aanvragen) en mijn benen waren nog een beetje besteed aan de tri, dus ik was niet van plan op "racen".
Rebecca en ik begonnen samen, beiden een beetje onzeker over hoe het zou gaan, maar probeerden hard te rennen. Jess wilde dat ik het als een tempo deed om 8: 15ish tempo. Oeps. Ik hield dat ongeveer de eerste mijl vast en toen zakten we naar 7:43 en 7:50 mijl. Mijn 5K PR ligt rond een 7:33 tempo, dus ik wist dat ik niet naar PR ging, maar ik besloot dat ik een zo sterke race wilde rennen als gisteren in me.
Die eerste mijl omvatte een bigass-heuvel, en vanaf toen ging het allemaal bergafwaarts. Rebecca en ik praatten een beetje, maar zelfs een niet echt racen 5K-tempo is moeilijk om mee te praten, dus na de eerste mijl gromden we af en toe naar elkaar.
In de laatste mijl, toen ik 2,5 bereikte,Nike Air Max 270 Mujer besloot ik dat ik gewoon klaar wilde zijn, dus liep ik die laatste mijl hard en eindigde in 24:33. Een volle minuut korting op mijn PR, maar ik was nog steeds blij met een sterke race.
24:33 is een gemiddeld tempo van 7:55. Ik had nooit gedacht dat ik vier jaar geleden minder dan 8 minuten mijl zou kunnen lopen, of zelfs maar één mijl van 8 minuten.
Dat was geen toeval, en Nike Air Max Command Femmehet boeit me voor de rest van de marathontraining. (Dat is goed, want dit is pas de eerste week.)
Oh, en toen werd ik wakker en liep er vanmorgen nog 6 met de mooie Jen. Ik geniet ervan weer in de dingen te stappen.