Er was een vrouw in het programma die voor mij een engel voelde. Ze is 68 en had net haar eigen moeder verloren. We namen elkaar snel op en onze relatie voelde meteen als gelijken en als een verzorgende relatie. We eindigden Nike Air Pegasus 83 Damen tegelijkertijd en maakten samen een lange wandeling langs de oceaan in Santa Monica. Die middag stuiterden we allemaal op de muren als kleine kinderen op de laatste schooldag - en dat is een beetje hoe het was. We oefenden laat in de middag - nadat we gezamenlijk onze filosofiestudie probeerden te slepen zodat onze praktijk niet zo lang zou duren - en we werkten aan armbalansen. Jullie allemaal. Ik zuig aan armbalansen. Er is geen enkele hoeveelheid herformuleren die op die manier werkt. Maar hoewel ik eerst medelijden met mezelf had, draaide ik het snel om en herinnerde mezelf eraan dat ik deed wat ik moest doen om veilig te blijven. Christine schreef een artikel over bipolaire en wellnessgewoonten, en een van de opgenomen vrouwen zei dat ze bipolaire net zo goed als een deel van haar beschouwt als haar lengte, haar haarkleur Nike Air Max Command Womens - behalve dat het betekent dat ze bepaalde dingen anders moet doen om zichzelf gezond. Ik vond dat geweldig, en de analogie werkt net zo goed voor bipolair of, in mijn geval, voor depressie en angst, net als voor yoga. Of rennen. Niemand van ons is perfect, en we hebben allemaal iets dat we moeten beheren om onszelf op ons best te houden. En voor mij doet het in yoga niet bepaalde dingen, omdat ik weet dat ik me pijn zal doen, of dat ik gewoon nog niet de kracht heb. Het gaf me ook een beter gevoel voor de talloze dingen die ik doe om depressie en angst zo dicht mogelijk op afstand te houden. De training van donderdag was weer een uitdagende, met veel kernwerk, en nogmaals, ik voelde mijn ego weer opduiken toen ik me verzette tegen de training. We brachten meer tijd door met lesgeven, en ik was dankbaar voor een nieuwe gelegenheid om voor mijn klasgenoten te oefenen, om niet-gesorteerde feedback van mijn leraren te krijgen. Vrijdagochtend werd ik wakker en voelde me vreemd (voor mij) op mijn gemak bij het praktisch te komen. Een teken dat de leraren goed werk hebben geleverd, zei Meg. Hoewel: zodra ik in de studio aankwam, was de nerveuze energie van alle anderen besmettelijk en ik dacht dat ik vergat hoe ik Warrior II moest doen (een van mijn poses.) De praktische oefening was in feite dit: een volledige oefening, met elk van ons verschillende poses. Ik gaf les aan Warrior II en Prasarita Padottanasana A (breedbenige voorwaartse plooi) en we kregen onmiddellijk feedback na het lesgeven. Ik heb Warrior II twee keer aan de rechterkant onderwezen, maar afgezien daarvan vertelden mijn leraren me dat ik grappig was, rustgevend en mijn uitlijningspunten genageld. BAM. De mate waarin dit emotioneel nuttig voor me was, is ongelooflijk, hoewel ik enkele details daarvan zal houden voor de mensen in die kamer, mijn vrienden, familie en professionals in de geestelijke gezondheidszorg. Maar het maakte me niet alleen heel, het maakte me zoveel heeler dan ooit. Het gaf me een doel. Om dit geheel van kennis te delen, heb ik zojuist met anderen geleerd: om anderen te helpen hun leven te voelen veranderen door fysieke beweging. Om te weten dat het niet alleen de fysieke beweging is die hen verandert.
Een stukje over hardlopen in New York City kan zeker een beetje verloren lijken tussen honderden verhalen over wilde bergavonturen, wonderbaarlijke trailruns en uitdagende traverses - maar ik zal mijn best doen om ervoor te zorgen dat het past (tenminste Nike Air Pegasus 83 Hombre een beetje). Hoewel mijn idee van hardlopen voor altijd zal plaatsvinden tussen hoge bomen, slingerende paden en hoge bergtoppen, heb ik jarenlang een andere vorm beoefend - dat wil zeggen, hardlopen in de stad. Toen het lot mij en mijn koffer uit bossen en bergachtig Zweden helemaal naar de grote appel bracht (en liefde maakte dat ik daar bleef), had ik geen idee hoe groot een rol zou spelen in mijn assimilatie. In mijn verlangen om New Yorker te worden. In mijn poging om een ??geheel nieuwe plek te maken die ik thuis zou kunnen noemen. Maar jongen, dat deed het.
Nu, je kunt gewoon niet praten over hardlopen in New York City zonder aan te raken hoe het is om in New York City te wonen. Het is snel. Het is luid. Het is hectisch ongelooflijk. Het laat je hoofd draaien en je portemonnee schreeuwen om hulp. En toch voelde een Nike Air Pegasus 83 Mujer introverte en natuurliefhebbende Zweed (dat zou ik zijn) aan alsof het allemaal goed was. Ik ging op zoek naar een nieuw begin, een schone start als je wilt, en dat is precies wat ik kreeg (hoewel niet schoon, schoon - als je ooit bent geweest, weet je wat ik bedoel). New York City slaagde erin me uit mijn comfortzone te schoppen en ik zag persoonlijke ontwikkeling waarvan ik nooit had durven dromen. Om het helemaal af te maken, ontmoette ik mijn nu man daar, en maakte van Manhattan mijn lieve, lieve thuis voor een goede vijf jaar. Maar laten we niet overslaan - waar is rennen in dit verhaal gebleven? Vergeef me.