Denk na over hoe moeilijk je het hebt om je training te doen terwijl de meeste anderen een dag vrij zouden nemen. Niets is motiverender dan een harde kern voelen, wetende dat je aan het trainen bent terwijl je concurrentie dat waarschijnlijk niet is. Let in naam van interessant, niet-wetenschappelijk onderzoek op het verschil tussen het aantal mensen op populaire hardlooplocatie Green Nike Air Force 1 Damen Lake, in Seattle - of je lokale hardloopplek - op dagen met goed of slecht weer.
Lange dag? Je zult je beter voelen als je gaat hardlopen. Wil je op de bank liggen met een goed boek, de nieuwste aflevering van The Good Place bekijken of een dutje doen? Alles behalve rennen omdat je zoooo moe bent, toch? Mis! Je moet je training niet alleen vanuit fysiologisch (en doelgericht) oogpunt volgen, maar je zult je daarna vaak beter voelen. Probeer het en ontdek het zelf!
In een gerelateerde notitie, als je merkt dat je avonden van je afkomen, kan het plannen van een tijdblok voor je training in je dagelijkse agenda het gemakkelijker maken. Wetende dat dit je tijd is, kan een grote motivator zijn en je zult je ook de rest van de avond beter voelen.
Breek de training in kleinere stukjes. Vermoeidheid door een zware trainingsbelasting en / of hoge stressdag kan het moeilijk maken om gemotiveerd Nike Internationalist Womens te raken om de deur uit te gaan. Ik vertel mijn atleten altijd om 10-15 minuten te gaan zonder meer van dat te verwachten. Als ze zich na die tijd slecht voelen, draai je dan om en ga naar huis - geen schuldgevoel. Meestal tegen die tijd zijn ze opgewarmd en voelen ze zich goed, zo niet goed. Meestal doen ze uiteindelijk de hele run, vergetend dat ze hadden overwogen het niet te doen. Voor de tijden die niet gebeuren, hebben ze op korte termijn gekregen wat een paar kleine aerobe voordelen betekent terwijl ze hun lichaam nog de rust geven die het duidelijk nodig heeft.
Op zaterdag bezocht ik het thuisland, East Anglia, dat een veel aangenamer terrein is voor een lange jogging. Misschien is het omdat ik uit The Fens kom dat ik zo'n probleem heb met heuvels. Ik ben genetisch gebouwd voor de flat en, gedurende generaties van het leven daar, is mijn gezin misschien ge?volueerd en Nike Air Max 270 Womens zijn we wat spiermassa kwijtgeraakt waardoor we snel een heuvel op en af ??kunnen gaan zonder letsel. Dus ik draafde op zaterdagmiddag met mijn hoed en handschoenen op en werd gehavend door de wind terwijl ik rond een groot meer rende. 4,6 mijl was net korter dan de 5 mijl die ik moest doen, maar mijn weg raakte op en mijn meting was een beetje afwijkend.
Het drankverbod dat ik mezelf had willen opleggen, ging zaterdagavond uit het raam - deels omdat ik dacht dat ik een paar pinten had verdiend na een triomfantelijke strijd met de elementen eerder op de dag. Zoals toen ik een paar drankjes had, werd ik zondag heel vroeg wakker. Dit betekende dat ik de start van de Great North Run kon bekijken, wat een bonus was.
Het heeft me aangespoord om na te denken over wat ik na de 10K ga doen - anders dan ineenstorten in een grote hoop. Ik kijk nu naar een langere afstand, misschien een halve marathon om me gemotiveerd te houden en me op mijn Adidas Adilette Slides Damen missie te houden om een ??marathon te lopen.