Ik heb veel paren trainers. Ik heb er vele kilometers in gelopen. Ik heb een paar spikes voor langlaufen, wat trailschoenen en viel schoenen voor verschillende terreinen, een paar voor de baan die een beetje lichter is en een paar dat ik draag voor dagelijkse training en hardloopmarathons. Het paar dat ik draag voor marathons is in veel opzichten mijn favoriete paar.
Ik wil niet dat dit Nike Air Max Zero Femme je aanmoedigt om uit te gaan en deze hardloopschoenen te kopen, in veel opzichten hoop ik dat het tegenovergestelde het geval zal zijn.
Ik koop steeds opnieuw hetzelfde paar Adidas Adilette Slides Damen hardloopschoenen. Ik heb negen van de tien van mijn marathons erin gelopen, alleen een meer grijpende schoen kiezen vanwege de off-road secties van Snowdonia-marathon. Dat is 235,8 mijl aan marathonlopen en nog een flink aantal kilometers in training. Ik weet dat ze voor mij werken. Ik ben loyaal en, hoewel mijn hoofd zo nu en dan een beetje lichter of vlugger wordt, blijf ik terugkomen naar mijn Brooks Adrenalins.
Het eerste paar dat ik van een beginnende hardloper had gezien, begon zenuwachtig op de loopband in de sportschool te beginnen, tijdens mijn eerste 10 km-race en mijn eerste marathon. Twee jaar nadat ik was begonnen met hardlopen, stond ik in Nike Air Max 90 Mens de rij voor mijn eerste marathon in mijn tweede paar. Ze waren redelijk vergelijkbaar met de eerste maar rood en een halve maat groter. Ik had gelachen toen de man die me mijn eerste Adidas Zx Flux Femme paar had verkocht me vertelde dat ik maat zes nodig had. Ik kocht schoenen van maat vier die ik zelf had bedacht, dus hebben we een compromis gesloten met maat vijf. Nog een jaar, en een paar gekneusde teennagels, langs de lijn toen ik mijn derde paar kocht, stemde ik uiteindelijk in met maat zes.
Ik heb een paar gekocht in Amerika toen ik het toen in de uitverkoop zag. Wetende dat ze zouden passen, gooide ik de doos in de winkel en propte ze in mijn tas om naar huis te vliegen, en ik propte een ander paar in mijn rugzak toen ik vier maanden op reis ging. Ik heb ze aan elkaar geregen om te rennen in Australi?, Cambodja en Vietnam, evenals een halve Nike Air Huarache Mujer marathon in Thailand. Ze kwamen thuis in het VK en liepen een paar marathons een maand later en toen werden ze ook met pensioen. Sindsdien heb ik twee nieuwe paren, een geel en blauw Nike Air Odyssey Femme paar waar ik Manchester- en Frankfurt-marathons in heb gelopen en een roze en paars paar dat ik droeg voor Londen- en Dublin-marathons.
Als ik terugkijk op mijn paar Adrenaline, brengen ze allemaal herinneringen terug. Dus het was moeilijk voor mij om meerdere paren weg te geven aan een goed doel. Maar wetende dat de vrouwen die ze van A Mile in Her Shoes zouden ontvangen, meer kilometers in hen zouden rennen, voelde deze sentimentele idioot zich beter.
Vorige week stuurde Brooks me een paar nieuwste Brooks Adrenaline GTS15. Ik heb betaald voor mijn vorige zes paren, dus ik zie dit als het equivalent van een gratis koffie nadat je genoeg Nike Blazer Low Damen stempels op je kaart hebt. Ik trok ze aan en rende in het weekend rond Peterborough om ze te laten zien waar mijn laatste paar me aan het einde van de Iron Person bracht. Ze hebben al veel om aan te voldoen - hun voorgangers hebben me op een geweldig avontuur meegenomen.