Op zondag stond ik op en Nike Air Max Tn Damen keek uit het raam naar het reservoir. De wind zwiepte het water op en maakte het bijna surfbaar. De perfecte dag voor een race van 10 km. Ik had me niet vooraf geregistreerd voor de Mornington Chasers Regents Park 10k. Ik was van plan om 's ochtends bij de registratie een slabbetje op te halen, maar ondanks het weer was er geen kans dat ik de race zou laten vallen.
Verschillende leden van mijn hardloopgroep zouden uitkomen, velen om hun eerste 10k op te nemen, en leden van de maandagavond Serpentine-trainingssessie die ik coach zouden ook in de rij staan.
Ik begon vroeg aan de start, stond op de wachtlijst voor teruggekeerde nummers (ja, races zijn de nieuwe rock and roll - verwacht binnenkort het lopende equivalent van ticket touts) en ontmoette lopers uit alle aspecten van mijn leven. Ik kende waarschijnlijk meer dan 20 mensen die de race deden. Het is een lange weg sinds Nike Air Force 1 Dames ik in de rij stond voor mijn eerste 10k-race ooit met mijn huisgenoot waarvan ik overtuigd was dat ik het zou doen, dus ik zou wat gezelschap hebben. Gooi jezelf in de lopende community en je zult nooit meer alleen racen.
We stonden allemaal in de rij voor de drie ronden baan en het duurde niet lang voordat we weg waren, verspreid over het veld. Ik hou van de ronden van deze race. Ik was nog steeds voorzichtig over mijn been, daarom had ik me niet vooraf geregistreerd, maar de eerste mijl verliep zonder enige klacht, dus ik ontspande me en begon me te concentreren op het vinden van de juiste hoeveelheid moeite om de £ 20-toegang te rechtvaardigen fee - een tempo dat ik op een zondagochtend niet zou hebben gelopen als ik alleen zou rennen.
Ik zag wat vriendelijkere gezichten op de weg die woorden van aanmoediging en een golf aanbieden. Ik zag Simon Lamb die enkele foto's nam en me veel sneller liet kijken dan ik voelde.
Zoals Nike Air Max 97 Dames velen van jullie weten, ben ik dit jaar begonnen door de krachten te bundelen met Rock'n Roll-series als Ambassador of Rock en stemde ik ermee in om alle 5 de races in Californi? te lopen: Pasadena, SF, San Diego, San Jose en LA. Toen ik in San Diego was, ging ik naar het RnR-hoofdkwartier en ontmoette veel van de gezichten achter de gitaar, om zo te zeggen. In een gesprek werd gezegd dat ik zou moeten komen om de San Antonio en Las Vegas uitdaging aan te gaan. Destijds was ik me er niet van bewust dat zoiets mogelijk was en toen het me werd uitgelegd, zat ik er helemaal in. Dit is ongeveer hoe het gesprek verliep.
En een paar maanden later, met wat logistiek die wordt uitgewerkt als er genoeg tijd zou zijn om de afstand af te leggen en de startlijn van beide races te halen, maak ik officieel deel uit van de # SA2LV-crew. Ik heb geen exacte gegevens over hoeveel mensen het doen en wat de combinatie is (half / half of half / vol ... of als iemand de volledige / volledige doet), maar het gerucht gaat dat er ongeveer 30 mensen zijn aangemeld voor beide races.
Delen van de baan waren beschut tegen de wind en op andere hebben we een beetje gebonsd. In de laatste ronde bevond ik me tussen twee groepen, niet in staat om een ??schuilplaats te vinden. Toen kwam er een pittergeklets van voetstappen achter me - ik wachtte tot de hardloper me passeerde, maar dat deed hij niet. Hij zat op mijn schouder en beschutte zich tegen de wind terwijl we de baan omsloegen. Ik wierp hem een ??paar Nike Internationalist Homme blikken over mijn schouder en wreef over de baan om hem af te schudden of hem te laten passeren, maar dat werkte niet. Dus op de laatste kleine helling (het is echt niet heuvelachtig) trok ik me terug.
Een van mijn hardlopers had van tevoren gevraagd wat ik verwachtte te doen "alles onder de 50 en ik zal gelukkig zijn" was mijn antwoord. Dus omdat ik de hele race niet op mijn horloge had gekeken, was ik erg blij met 46:40 op de lijn en de 13e vrouwelijke finisher. Het is niet helemaal de 45:11 van terug in de zomer, maar het zal lukken. Deze race ging niet over mij, maar over alle lopers die ik erbij was om te ondersteunen.
Ik pakte een drankje en mijn tas en stond bij de finish om ze allemaal thuis op te vrolijken - sommigen van hen voltooiden hun eerste 10k nadat ze dit jaar alleen met me begonnen te lopen. Goed gedaan lopers. Goed gedaan rennen.