Toen mij werd gevraagd om de StreetStrider te proberen, gelabeld als "De elliptische die je BEWEGT!", Was ik ge?ntrigeerd. Omdat ik Nike Air Max Command Herren een hardloper ben en nul tijd op een fiets of een elliptische trainer doorbreng, klonk het leuk.
Hier is een snelle bio van hun website: De StreetStrider is de eerste elliptische fiets voor buiten. Het dupliceert de beweging van de stationaire elliptische crosstrainer in een mobiel apparaat met 3 wielen. De ruiter bereikt een full-body gewicht dragende low-impact high-cardiovasculaire training terwijl hij buiten beweegt. De StreetStrider is handig voor fysieke fitheid, gewichtsverlies, fysieke revalidatie, door mensen aangedreven vervoer en leuk buitenavontuur.
Oké, nu je weet waar ik voor in zat, doe je helm op en kom mee voor de Nike Air Max Thea Damen rit.
Ik ontmoette Devon van OutsidePR in Sausalito en zij gaf me het overzicht van wat waar heen ging en wat wat bewoog. Het leek eenvoudig genoeg.
Het beweegt als een elliptische ... die ik in het verleden heb gebruikt. En het zit op wielen zoals een fiets ... waar ik eerder op heb gezeten.
Ik heb geen idee hoe Devon me toestond de parkeerplaats te verlaten na de paar testcirkels die ik deed. LOL. Als Nike Air Max Command Mens ik rechtdoor ging, ging het goed. Draaien was het grappige moeilijke gedeelte. Ik denk dat ik bijna een paar keer tegen de muur ben gestoten of een trottoirband heb gehad, maar ik bleef oefenen en na een paar minuten waren we op straat. Oy.
Of om het anders te zeggen, ik liep 10k in precies hetzelfde tempo als een 5k in een paar maanden geleden (23:17 is 7: 30 / mijl). Als ik me hiervan bewust was geweest tijdens het draaien van de 10k, zou ik mezelf hebben verteld dat ik dat Adidas Zx Flux Dames niet had kunnen doen en dat ik had teruggetrokken. Maar in plaats daarvan ging ik me niet bewust van.
Wat er tussen die races gebeurde, was niets bijzonders, slechts acht weken consistent hardlopen en een gestage, verstandige toename van het aantal kilometers. En wanneer je je concentreert op het plaatsen van de ene voet voor de andere, en de ene na de andere rent, kunnen er verbazingwekkende dingen gebeuren.
Het plan is een halve herfstmarathon in Royal Parks half en vervolgens een voorjaarsmarathon om opnieuw in aanmerking te komen voor Boston. Maar ik doe het één voor één.
Hier is hoe weinig ik weet over fietsen of versnellingen. We waren op de top 8r - van de bovenste plank. Het had een 8-versnellingsbak en ik werkte in de eerste versnelling waardoor ik me vrijer kon bewegen. Devon stelde voor dat ik een hogere versnelling probeer, 3 of 4. Boem. Alles klikte. Misschien is Adidas Zx 750 Dames mijn reactietijd te traag en kon ik hierdoor meer gerichte bewegingen maken in plaats van constant overcorrecties te corrigeren.
Binnen enkele minuten voelde ik me comfortabel en ging ik lekker verder. We gingen op fietspaden, door parkeerplaatsen, op paden ... we hadden het fantastisch. Het gesprek verliep vrij en we liepen verder en bedekten terrein zoals StreetStrider-veteranen.
Devon zei tegen mij: "Ben je klaar om beroemd te worden?" Ze had gelijk. We waren meteen hoofden aan het draaien. Kinderen schreeuwden: "Mam, kijk!" Volwassenen wezen ons op hun vrienden. Toen we mensen passeerden, zeiden ze "Oh, Street Strider" terwijl ze de naam lazen terwijl we voorbij liepen. Phil Dunphee zou trots zijn geweest, ja, dit was te zien op Modern Family en voor een popcultuurnerd zoals ik, IS dat cool.