Tot die ochtend vorige week had ik sinds 2012 geen atletiektraining meer gedaan. Ik had al mijn kwaliteitstrainingen gedaan in de vorm van heuvelachtige tempo-runs op onverharde wegen, heuvelherhalingen en lange runs in de bergen. Voor het grootste deel had ik redelijk goede resultaten met dat systeem en Nike Blazer Low Femme miste ik de baan helemaal niet. De voldoening en kameraadschap die de 12-daagse training bood, duwde me echter aan om meer te springen in #runcrozet-workouts in 2017 wanneer mijn vroege ochtendvergaderingsschema dit toelaat. Wat 'oud' is, is weer nieuw voor mij! Deze beslissing om open te staan ??voor iets nieuws - in dit geval een nieuwe draai aan mijn training toevoegen - weerspiegelt mijn lopende (en levens) mantra's voor 2017: ik heb de woorden "Open" en "Luister" gekozen om me dit jaar te begeleiden. In 2016 was mijn mantra "Dankbaar". In 2015 koos ik "Fast and Light" en in 2014 was het "Fearless". Ik voel me om verschillende redenen aangetrokken tot "Open": ik kan het als werkwoord gebruiken ("Ik sta open voor nieuwe avonturen; Ik wil me openstellen en kwetsbaarder worden ', enz.', Evenals een zelfstandig naamwoord ('Kijk voor de opening') en als een bijvoeglijk naamwoord ('een Nike Air Max Command Uomo open deur ...').
Pacing Annie Stanley op de Grindstone 100 2014. Ik ben dol op hoe volledig gefocust en in oprechtheid dat we hier op mijl 80 waren. ?In mijn werk als schooladviseur (evenals mijn rol als moeder, vrouw, vriend en zus) is "luisteren" een krachtige prompt. Mijn collega's en ik zijn afgelopen zomer getraind in "diep luisteren" -vaardigheden en ik heb dit ook aan mijn studenten geleerd dit jaar. Het uitgangspunt van diep luisteren is om NIET naar de probleemoplossende modus te springen, maar in plaats daarvan, wanneer iemand zijn / haar gedachten of gevoelens met u deelt, naar het gevoel te luisteren en terug te reflecteren wat u hoort. Diep luisteren kost tijd, geduld en bevordert verbinding en empathie, maar alleen wanneer de luisteraar het probleem niet probeert op te lossen. In mijn lopende leven zie ik 'luisteren' als een waardevolle herinnering om aandacht aan mijn lichaam te schenken, rekening te houden met mijn Nike Air Zoom Pegasus 32 Womens omgeving in de natuur en geduldig de onvermijdelijke lessen te aanvaarden die ongetwijfeld op het pad zullen worden gepresenteerd. De uitdaging voor mij zal stil zijn, diep luisteren, zonder oordeel, en niet proberen te controleren of op te lossen (tenzij ik in de racemodus ben en snel wijzigingen moet aanbrengen!). Een paar weken geleden kreeg ik de kans om deze mantra's in de praktijk te brengen. Een vriend van een trailrunner vroeg me te komen hardlopen. Hij wilde zich verontschuldigen voor pijn in het verleden en conflicten, en hij vroeg specifiek of we "naast elkaar konden rennen" zodat we elkaar konden zien en oogcontact konden hebben (in tegenstelling tot de typische trailrunning-formatie, de ene achter de andere). Hij had moed nodig om contact met me op te nemen, zijn deel van het probleem te bezitten en kwetsbaar te zijn, en ik zei het hem.
Mijn favoriete foto van mij boven op McAfee’s Knob op de AT. Vangt volledig mijn mantra's van "Open" en "Luister" voor 2017. PC: Hallie Hegemier Van mijn kant probeerde ik diep te luisteren, zijn kant van de dingen echt te horen, zonder oordeel ... om mijn hart te openen en te vergeven. Als gevolg hiervan zijn we begonnen met het opnieuw opbouwen van een brug en een vriendschap. Ik was dankbaar dat ik mijn diepe luistervaardigheden had om me te begeleiden, zoals te vaak in het verleden, wanneer ik conflicten met anderen aanpakte, merkte ik dat ik defensief werd of probeerde problemen Nike Air Pegasus 83 Damen op te lossen, en de andere persoon niet echt hoorde. Het nieuwe jaar beginnen met nieuwe doelen, nieuwe races en nieuwe avonturen is een opwindend gevoel. Ik ben van plan open te staan ??voor de mogelijkheden die wachten: kan ik minder dan zeven uur op de Mt. Mitchell-uitdaging? Kan ik 12 uur pauzeren op de Bighorn 50? Kan ik training, werk en levensverplichtingen op een gezonde manier in balans brengen? Kan ik een betere vrouw, moeder en vriend zijn? Ik zal aandachtig en diep moeten luisteren om deze dingen te laten gebeuren. Welke mantra's zullen je in het nieuwe jaar begeleiden?