Ik zat op een onderzoekstafel voor de brildragende arts met kortgeknipt grijs haar. Ze knipperde naar me en kon de vraag die ik had gesteld niet beantwoorden. Wat zou je precies Nike Air Pegasus 83 Femme zeggen tegen een zeer slanke vrouw van eind dertig die normaal gesproken meer dan 3000 mijl per jaar rende toen ze je vroeg waarom ze geen menstruatie kreeg?
Ik wist wat ze dacht; schrijf deze af als Nike Air Pegasus 83 Femme een ander slachtoffer van de vrouwelijke atleet triade. Hoewel het een handige verklaring was voor wat er gebeurde, klopte het niet helemaal voor mij. Ja, ik was superdun, daar bestaat geen twijfel over. Ik was echter niet in een gevaarlijk laag bereik van lichaamsvet, noch had ik problemen met de botdichtheid. Het legde ook niet uit waarom ik een hele reeks andere symptomen kreeg, zoals slapeloosheid, vermoeidheid, waterretentie, een toename van lichaamsvet (zonder verandering in dieet) en GI-problemen. Ik voelde me ontslagen en ontzet en besloot mijn eigen onderzoek te doen.
Toen ik het boek Roar van Dr. Stacy Sims tegenkwam, vond ik eindelijk wat ik zocht. Ze beschrijft hoe de vrouwelijke sporttriade de constellatie van problemen die het hele lichaam be?nvloeden niet adequaat beschrijft. Het is niet alleen een kwestie van gemiste Nike Air Max 90 Mens menstruatie en botdichtheid. Het probleem is een verstoring van de normale endocriene functie als gevolg van iets dat me deed krimpen om het te lezen; onvoldoende voeding.
Jill neemt even pauze van haar run voor een snelle foto. Relatieve energiedefici?ntie in sport, of RED-S, verwijst naar een verstoorde fysiologische werking veroorzaakt door relatieve energietekort, en omvat maar is niet beperkt tot metabole snelheid, menstruatie, botgezondheid, immuniteit, eiwitsynthese en cardiovasculaire gezondheid. De enorme calorische uitgaven die gepaard gaan met duurtraining brengen vrouwen vaker wel dan niet in een chronisch hypocalorische toestand. Na verloop van tijd zal de stress hiervan uiteindelijk de normale endocriene functie verstoren en een groot aantal symptomen in meerdere lichaamssystemen veroorzaken.
Blijkbaar was ik niet Adidas Superstar Mujer de enige die dit verband tussen calorie?n en het endocriene systeem miste. Margot Mountjoy, een MD. Promovendus van de Universiteit van Guelph en de auteur van de verklaring van het Internationaal Nike Air Max 95 Mujer Olympisch Comité (IOC) over RED-S, zei in een recente presentatie dat hoewel atleten die lijden aan RED-S grote gevolgen hebben voor de gezondheid, de overgrote meerderheid van hen weet wat het probleem is en is niet bereid het op te lossen. De hoop is dat met het gewicht van het IOC achter de RED-S discussie, meer atleten en coaches in staat zullen zijn om het probleem te herkennen en te verhelpen voordat atleten aan de kant worden gezet door afnemende gezondheid.