Ik heb geweldige dingen gehoord over deze race en omdat het net op weg is naar mijn geboortestad, is een bezoek om deel te nemen veel te laat. Ik ga daarheen met een paar vrienden en mijn zus die haar tweede halve marathon gaan doen.
Hoewel mijn ogen later in het jaar stevig op de ultra gericht zijn, Nike Air Max 270 Femme zou het leuk zijn om een ??Nike Internationalist Womens ‘offici?le’ halve marathon PB te krijgen. De snelste die ik heb gelopen was vorig jaar in de Hampton Court Half, maar omdat de koers dat jaar iets korter was, telt mijn 1: 41ish tijd niet.
Toen ik afgelopen maart de 80k EcoTrail Parijs rende, zei ik tegen mezelf dat ik nooit meer zo ver zou rennen. Het rennen was vermoeiend, maar goed, ik vond het gewoon niet leuk om 10 uur zonder bedrijf te rennen. Maar omdat ik zoveel goede dingen over de Britse ultrascene heb gehoord en ik het leuk vond om Country to Capital te doen, vond ik dat ik een Britse 50 miler moest proberen voordat ik mijn ultraschoenen ophing.
En waarom doe je een ultra als je er twee goed kunt doen? Wacht even, daar is een goede reden voor. Ik wil een zomerrace lopen, en omdat de South Downs Way 50 de helft van de South Downs Way inneemt, Nike Air Max 2017 Femme sprak het idee me aan om nog een sectie van 52 mijl te doen in de zomermaanden. Ik loop veel langzamer wanneer ik train voor een ultra, en vorig jaar was mijn wekelijkse kilometerstand niet veel anders dan marathontraining, dus mijn benen voelden goed en ik ben ervan overtuigd dat ik beide kan doen met een beetje verstandig tussendoor rennen.
En dan wat? Herstel! Obvs! Maar serieus, ik zou de zomer veel doorbrengen met zwemmen en minder hardlopen. Misschien richt ik me op een 5k of 10k PB en train ik, afhankelijk van hoe mijn benen voelen, voor een halve herfstmarathon.
Gedurende de trainingscyclus heb ik nooit een sterke lange run meer dan 16-17 mijl gehad. Ze waren slecht. Plat. Soms was het de hitte, soms was het vermoeidheid. Het was het enige waar ik me zorgen over maakte en het speelde zich af op de racedag. Ik doodde Nike Air Max Sequent 2 Womens mijn speedwork. Herhalingen, progressie runs, tempo runs, Yasso 800s, ze waren allemaal solide, precies op gelijke voet (zo niet sneller) dan wat ik verondersteld werd te doen. Het waren gewoon die lange lange runs die niet mooi speelden.
Ik raakte de muur, ik bonkte, noem het wat je wilt. Maar dit is het dichtst bij wat ik ben geweest om 3:30. Hoewel mijn algehele tijd op sommige van mijn andere pogingen lijkt, voelde deze anders. Ik voelde me sterker. Ik voelde me zekerder dat dit iets was dat ik kan doen. Ik had wat misstappen in de trainingscyclus, maar nu weet ik waar ik moet verbeteren.
Mijn excuses voor het sociaal houden. Ik denk dat ik en marathon nummer 29 wat tijd alleen nodig hadden.
Dat gezegd hebbende, marathon nummer 30 zal in december bij CIM in Sacramento zijn. Hier heb ik mijn huidige Adidas Superstar DamenPR van 3:37 ingesteld. Adidas Zx Flux Homme Soort van. Ik probeerde te debuteren op Periscope, een app waarmee je live uitzendvideo kunt bekijken, op de top van Mt. Diablo. Helaas was de ontvangst op meer dan 3800 voet slecht. Tot zover mijn grote idee van een prachtig landschap op de achtergrond. Desondanks liep ik een paar honderd voet naar beneden en probeerde het nog een keer. De ontvangst was beter, maar duidelijk niet op zijn best als je het live probeerde te bekijken. Gelukkig kun je de video nog een korte tijd bekijken nadat deze is gepost.