Terwijl ik het op mijn tabblad Training heb, geef ik de voorkeur aan training op beton. Het is voorspelbaar, heeft een betere energieteruggave, voelt goed aan voor mijn benen / mechanica Nike Air Max 97 Femme en er zijn minder gevaren om mee om te gaan dan offroad. Ik heb jaren getraind in trainers op gras en zachte oppervlakken, en het hielp niet bij een iota met het voorkomen van blessures (vooral met al mijn stressfracturen). Sinds ik 7 1/2 jaar geleden ben overgestapt op flats, heb ik waarschijnlijk 80-90% van mijn kilometers op beton gezet. Ik herinner me dat toen ik het voor het eerst deed, ik probeerde te rennen op zachte oppervlakken, maar ik bleef mezelf aangetrokken voelen tot beton omdat ik merkte dat het beter aanvoelde op mijn benen. Ik probeer over het algemeen de oppervlakken waar ik op loop te mixen om de benen anders te belasten, maar mijn lange runs en het grootste deel van mijn kilometers liggen op wegen, trottoirs en fietspaden. Ik hou ook van hard gepakt, glad vuil en sintel (zoals wat je krijgt in Colorado / Southwest Nike Roshe Run Womens USA). Ik train niet op een baan, maar het voelt goed.
Toen we in Oregon woonden en naar eigen goeddunken tonnen zachte vuilpaden hadden, voelde ik dat de paden mijn benen traag maakten en verloor ik die klaproos in mijn benen. Ik denk ook niet dat het ene of het andere oppervlak veel verschil maakt met schoenslijtage (hoewel droog blijven een grote factor is voor hogere duurzaamheid en veerkracht van de tussenzool). Zoals ik in mijn post over stressfracturen heb besproken, is er geen verschil in slagkracht die van het ene oppervlak naar het andere gaat, omdat we onze beenstijfheid en "spierafstemming" aanpassen om de slagkracht hetzelfde te houden (zie de FAQ op de onderzoekstudiepagina van Harvard) ). Mijn theorie is dat er minder 'spierafstemming' is op een vlak, voorspelbaar oppervlak, dus het voelt minder stressvol aan Nike Air Max 90 Herren dan off-road hardlopen.
Het grootste probleem dat we hebben, is dat wij mensen over het algemeen behoorlijk goed Nike Air Pegasus 89 Womens zijn in het maken van bewuste veranderingen in de manier waarop we ons bewegen - maar ons lichaam past zich langzaam aan. Geduld is een schone zaak!
We kunnen heel snel wijzigingen aanbrengen in onze hardloopvorm, door ons iets meer op de nieuwe techniek te concentreren. In slechts een kwestie of minuten kan ik een atleet heel anders laten lopen. Hoewel deze veranderingen in eerste instantie zeer bewust en ongeraffineerd zijn en nog moeten worden aanvaard als het nieuwe ‘motorprogramma’ (dit komt met oefening). Het grote probleem is dat hoewel deze veranderingen vrijwel onmiddellijk bewust kunnen worden aangebracht, het zes tot twaalf weken kan duren voordat het lichaam zich fysiek aanpast en de kracht, flexibiliteit, enz. Biedt om de nieuwe hardloopvorm aan te kunnen.
Als ik op een dag besluit dat ik ga rennen met een ietwat Nike Air Max 270 Damen nieuwe techniek, anders dan de stijl die mijn lichaam in de loop der jaren heeft ontwikkeld, ga ik duidelijk spieren en andere zachte weefsels uitdagen om op manieren te worden geladen waar ze niet aan gewend zijn, waardoor het risico op letsel op de korte termijn kan toenemen - als ik te veel te vroeg doe (zowel qua volume als intensiteit).
Ik hoor de resultaten hiervan bijna dagelijks wanneer ik praat met hardlopers die zijn overgestapt van de landing op de hiel (hiel raakt) naar meer contact tussen middenvoet of voorvoet. Bijna standaard nemen hun kuit- en soleusspieren en soms achillespees allemaal een hameren met de nieuwe vorm. Degenen die het lichaam niet de tijd geven die het nodig heeft om zich aan te passen en geleidelijk de onderbeenkracht op te bouwen, raken meestal gewond.
Dit geldt met name voor hardlopers die Nike Air Max 270 Dames erg voetgericht zijn in hun benadering van het veranderen van hun hardloopvorm. Meestal hebben ze rapporten gelezen of bekeken die de deugden sensationeel maakten van een nieuw geadopteerde middenvoetlanding 'teweeggebracht door blote voeten / minimalistisch schoeisel', gaan ze uit met het einde in gedachten - denkend aan 'niet stoten' - zonder echt de middelen te begrijpen die nodig zijn om bereik dit veilig Dus in plaats van de houding, cadans en paslengte te verbeteren, dwingen ze zichzelf om op de ballen van hun voeten te landen, terwijl ze nog steeds mogelijk overstappen en een slechte houding hebben. Een recept voor een ramp met kalveren!