55 worden in december herinnerde me eraan dat a) ik niet jonger werd, dus b) 2018 moest het jaar zijn van "het nemen van geloofssprongen Nike Internationalist Damen en dingen die me bang maken." 2017 bleek een bijzonder bevredigend Nike Air Max Command Donna seizoen van ultra avonturen, omdat ik erin geslaagd was een paar solide races samen te rijgen: Mt. Mitchell Challenge 40, Promise Land 50K, Bighorn 54, Iron Mountain 50 en de Trilogy 50, waar ik als eerste vrouw eindigde. Ik had een geweldige tijd door Jeff Lysiak naar een sub-24 zilveren gesp in Old Dominion te lopen, John Andersen in zijn eerste sub-24 westerse staten te crewen, Keith Knipling naar zijn derde Hardrock-finish te ijsberen en Jason Farr naar zijn tweede Grindstone 100-finish te ijsberen. Het was inspirerend om deze mannen te helpen met hun eigen slechte plekken in vier heel verschillende maar moeilijke 100's. Ik nam het voortouw en besefte dat ik het moest opzuigen en mijn "nooit meer!" -Houding van ongeveer 100 milers moest overwinnen, dus besloot Nike Air Pegasus 83 Womens ik te gaan voor een sub-24 Old Dominion 100-finish. ? Na het eindigen als eerste vrouw van de Trilogy 50 in oktober met RD's Adam Casseday en Dan Lehmann. PC Sophie Speidel OD100 is een erg cool, old school, "geen coddling" ultra. Het is de tweede oudste 100, die zijn 40e jaar in 2018 viert. De baan is een mix van glooiende grindwegen, trottoir en een paar stukken rotsachtige Massanutten Trail enkelsporige en ATV-paden. Het startveld is beperkt tot 90 en lopers die minder dan 24 uur finishen krijgen de felbegeerde zilveren OD-gesp. Degenen die tussen 24:01 en 28 uur eindigen, krijgen een handdruk bij het prijzenontbijt en een souvenir voor een herdenkingsrace en niets anders. Dit zijn slechts enkele van de redenen waarom ik deze race wil lopen. Ik hou meer van heuvelachtige onverharde wegen dan van technisch enkel spoor. Ik hou van Adidas Zx 750 Damen de rustige sfeer en het familiale gevoel van het evenement. Ik hou van de uitdaging om minder dan 24 uur te gaan, en de lange geschiedenis van het evenement - de finisherslijst is een eerbetoon aan de mannen en vrouwen die ultrageschiedenis hebben gevormd: er zijn Hardrock en Barkley-finishers, Grand Slammers en back-of- de packers. Om als een echte ultrarunner van Virginia te worden beschouwd, moet men de OD100 afmaken. ? Nadat ik Jeff Lysiak (hier op kilometer 75) naar een sub-24 Old Dominion 100 finish had gelopen, begon ik te overwegen het zelf te proberen. PC: Sophie Speidel Het enige kenmerkende kenmerk van OD dat me al die jaren heeft weggejaagd, is de beruchte hitte en luchtvochtigheid in Virginia die zich eind mei in Fort Valley vestigt. Ik heb mezelf altijd als een hardloper in de kou beschouwd, maar ik bleef uit de buurt Nike Cortez Dames van hete races, maar ik realiseer me nu dat het angst was om te falen, niet de hitte, die me had weggehouden. En nadat ik de afgelopen zomers in de canyons van de Bighorn 50 heb gelopen en regelmatig een paar ochtenden per week in de sauna in mijn sportschool doorbracht, heb ik veel meer vertrouwen in hoe mijn lichaam met warmte omgaat. Een paar weken geleden ging ik OD binnen en verbond ik me ertoe slim en consequent te trainen voor mijn vijfde 100 finish. Ik ken de kansen. Het zal heet worden. Ik zal lijden. Maar het idee om 100 mijl te rennen op het hete, vochtige en prachtige platteland van Virginia maakt me zowel bang als verrukt.