Als je meer tijd doorbrengt in je hardloopkleding dan in je burgerkleding, en je garderobe wordt steeds voller met lycra en polyester - ik begrijp dat je wilt dat het er leuk uitziet, tenminste zo lang als nodig is om doe je warming-up. Dat je misschien wilt dat je eigen stijl wordt weerspiegeld in je kit (gelukkig is mijn stijl ‘grote zweterige rommel’).
Hardloopschoenen zijn van oudsher niet de meest aantrekkelijke items. Zoals voorgeschreven, voor hardlopers op basis van loop, loopafstand Nike Free 5.0 Mujer en trainingsbelasting - vorm komt op de tweede plaats om te functioneren. En vaak een behoorlijk verre seconde. De kleuren Nike Air Max 97 Donna zijn niet altijd opwindend geweest - wit met misschien een beetje blauw als je een man bent en een betuttelend roze voor vrouwen.
Dus toen Nike me vroeg of ik mijn eigen hardloopschoenen wilde ontwerpen, herinnerde ik me die tijd toen ik voor het eerst begon te rennen: toen de winkelmedewerker die mijn eerste paar hardloopschoenen paste, de nerdigste dingen eruit trok die ik ooit had gezien uit een doos en gaf ze aan mij en toen mijn enige instinct om te rennen zo ver mogelijk weg was van die schoenen, en ik zei ja alsjeblieft.
Het idee met NIKEiD is dat je de kleuren van vrijwel elk deel van je hardloopschoenen kiest, je naam of een motiverende boodschap op de tong schrijft en vervolgens Nike maakt en op je Asics Gel Lyte 5 Dames post. Het is als een pic'n-mix voor hardloopschoenen, maar met helderdere kleuren. Dus zo ben ik de trotse eigenaar Nike Internationalist Mens geworden van deze nieuwe, op maat gemaakte Nike Frees. En hoe mijn hele geloofssysteem met betrekking tot het puur functioneel zijn van de set voor altijd was gewiegd.
Nou, we weten allemaal hoe dit verhaal eindigt ... ja. Ik loop deze zondag een halve marathon. Ik heb eerder de Giant Race gelopen. Het begint buiten AT&T park doet en uit en terug langs de Embarcadero, en eindigt dan BINNEN AT&T Park op het veld. Het is een leuke race waarvan ik denk dat die voor de lol moet worden gehouden, niet zozeer voor een kans op een PR of om 'te' serieus te worden genomen.
Dus dat is wat ik dit weekend ga doen. Maar ik kan niet echt verantwoordelijk worden gehouden voor mijn acties ... Ik probeer gewoon een vriend in te halen en een comfortabele rit van 16 mijl te maken. Ik ging dat vrijwel op zaterdag doen, dus ik zou het net zo Adidas Yeezy Boost 350 Donna goed op zondag kunnen doen en wat runner swag scoren, toch ... toch?
Ik hou van bier en ik hou van rennen. Dus toen ik vrijdagavond aan het overleggen was over welk bier ik zou nemen, was er eigenlijk maar één mededinger - Truman's Runner.
Truman's is een brouwerij in Oost-Londen - dus ik was een beetje teleurgesteld toen ik hoorde dat het bier niet werd genoemd ter ere van deze hardloper die naar Oost-Londen verhuisde. Het was ook geen seizoensbier ter ere van de marathon van Londen deze maand, het wordt gewoon Runner genoemd omdat het zo is.
Een paar pinten Runner en een curry waren echter voldoende om deze runner tijdens een weekend van 18 mijl van brandstof te voorzien. Misschien is dit de reden voor de naam.
Zondagochtend begon met het trieste nieuws dat Micha True (Caballo Blanco) was gestorven terwijl hij aan het Nike Air Max 2017 Dames rennen was. Na een paar tranen vertrok ik op mijn lange termijn aan Micha en besloot dat ik, in plaats van de kilometers af te tellen, zou proberen van elke stap te genieten.
Toen ik vertrok vanuit mijn huis in Oost-Londen, rende ik langs de Theems en vervolgens de Mall op, waar ik een groep hardlopers tegenkwam die een fakkel vasthielden. Nooit iemand om een ??fotomoment te missen, ik had een praatje met ze en kwam erachter dat ze deel uitmaakten van de World Harmony Run en, vergeleken met mijn 18 mijl, 8 maanden renden. Dat zijn veel pinten van Runner.
Leren van dit weekend: Brighton Marathon ziet er naar uit dat het niet al te slecht zal zijn op basis van het 18-mijltempo van zondag en Truman's Runner zou moeten worden opgenomen in mijn tankbeurt vóór de race.