Maar dit maakte het een leuke verrassing. Na vijf mijl loop ik me een weg naar het stadion en hoor ik drummen. De route brengt me naar de ondergrondse parkeergarage en terwijl ik afdaal, stel ik me voor dat de Engelse teamcoach hier op wedstrijddagen aankomt. Elektronische pieptonen klinken overal wanneer horloges hun GPS verliezen en het licht dimmer wordt. Een hoek omdraaiend zie ik een grote groep drummers die hun beats van de muren stuiteren en het ritme door mijn lichaam dwingen. Een lichtpuntje verderop markeert de ingang van het stadion en dan ren ik Nike Air Max Command Mens het veld op. Tijd voor die selfie.
De race begon in een ander stadion, het Allianz Park in Mill Hill, de thuisbasis van het rugbyteam van Saracens. Ik fietste 8 mijl daar omdat transport een beetje lastig leek (en bleek te zijn bij vertrek door de rekeningen van collega-hardlopers). Ik sloot me op bij de fietsenstallingen in het nabijgelegen recreatiecentrum.
De run begon om 9.30 uur en het race dorp was in de gebruikelijke pre-event nerveuze toestand toen ik om 9.00 uur binnenkwam. Wachtrijen voor toiletten strekten zich uit, liefdadigheidsvlaggen wapperden in de wind en er werd serieus gefietst. Een vriendelijke steward hield me halverwege de molen tegen en wees op de val van de zak. Grote wachtrijen hier, maar 15 minuten later waren het alleen ik, mijn mobiel en mijn energieballen.
Allianz Park speelt zich af in een park en bomen, zoveel collega-hardlopers en ik stopten daar voor de pre race voor de tijd terwijl de tijd tikte. De aankondigingen van de race dreven voorbij terwijl we wachtten, inclusief de onmiskenbare tonen van Mo Farah die ons alle geluk toewenste. Ik was bij de 2.15 en het duurde even www.paragraphen-lounge.de voordat we begonnen weg te schuifelen, ik liep om 9.40 uur door de start en we waren vertrokken.
De cursus is niet erg pittoresk. Het slingert door de hoofdwegen die Noord-Londen omringen. Als het geen afgesloten weggebeurtenis was, zou je in ongeveer 13,1 seconden door een auto worden gedood. Een ander aspect van de route zijn de ondeugende heuvels. Een hoek om ongeveer 3 mijl draaiend is er een lang stuk weg met daarboven een heuvel die meer vloeken om me heen veroorzaakte dan toen ik mijn tepelband af trok na de Hurden 18-miler. Ik lachte met een man die een Dublin Marathon-shirt droeg over het kiezen van een race zonder heuvels de volgende keer (NB Dublin is heuvelachtig om zeker te zijn).
Er is ondersteuning op de route, vooral de nieuwsgierige poppen uit hun huizen om zich af te vragen naar het zwetende beest, maar toch www.laboutiquedusav.fr allemaal welkom. De finish is terug op het hoofdkantoor van Saracens en ik moet op een ander veld rennen om de lijn over te gaan en mijn medaille te verzamelen.
Ik heb me al gerealiseerd dat dromen van 7 minuten spijkeren. tempo voor 26,2 mijl (op 2/28) zal niet gebeuren, maar ik rij nog steeds hard om dat tempo te verlagen. Op dit moment doe ik mijn best om het op 7:30 gemiddeld te krijgen. range. Er zijn goede en slechte dagen, maar ze leiden allemaal naar het grotere geheel. Ik heb ervoor gezorgd dat ik in sommige heuvels (helling / daling) tijdens mijn training heb gewerkt en elke run telt (kwaliteit boven kwantiteit).
Op donderdag pakte ik een run van 25 kilometer af met een focus op tempo. Ik rende de eerste 7 mijl met een gemiddelde van 08:10 en eindigde de laatste 8,5 met een gemiddelde van 08:02. Het was een solide Nike Air Max 90 Herren negatief gesplitste run en ik ben blij met de resultaten, maar het had sterker kunnen zijn. Ik had een gemiddelde snelheid van 7:45 op die back-end tot de laatste 3+ mijl waar mijn benen net het dieptepunt bereikten - de heuvels van dinsdag speelden waarschijnlijk een rol.